Ar aukštą kraujospūdį reikia gydyti tik vaistais? | mul.lt

Streso malšinimas esant hipertenzijai

Verta paskaityti

Stresas neigiamai veikia sveikatą: 7 būdai, kaip jį malšinti LRT. Kasdienybėje bet kokie neigiami išgyvenimai įprastai vadinami stresu.

Tai ir stipri emocija, ir organizmo fiziologinis atsakas, ir elgesio reagavimas į nepalankias ar net pavojingas gyvybei aplinkybes. Nepageidaujamos ar ekstremalios situacijos yra neatsiejama gyvenimo dalis, todėl stresas tam tikrais momentais tiesiog būtinas, kad gebėtume reaguoti instinktyviai, o ne remdamiesi mąstymu.

Populiariausi

Streso poveikis ligoms: 1. Virškinamojo trakto susirgimai. Streso metu nervų sistema slopina kraujo tekėjimą virškinimo sistemoje, sulėtėja virškinimas, dėl to parasimpatinė sistema išsijungia, o įsijungia simpatinė. Dėl to sutrinka virškinimas, padidėja rūgšties kiekis skrandyje, atsiranda stemplės skausmai, pablogėja būklė, kyla rizika susirgti virškinimo trakto ligomis.

Hipertenzija ir inkstai: kaip tai susiję?

Raumenų ir sąnarių ligos. Kraujagyslės aplink sąnarį spazmuoja smulkias kraujagysles ir žmogus nuo streso gali net nepaeiti. Raumenų įsitempimas yra streso hormonų kraujyje išdava. Autoimuninės ligos. Streso metu išsiskyręs hormonas adrenalinas slopinamai veikia bakterijas.

streso malšinimas esant hipertenzijai

Tuo metu suaktyvėja limfmazgiai, padaugėja antikūnų, bet virškinimas dėl į organizmą patenkančių toksinų kiekio sutrinka. Dėl suaktyvintos imuninės sistemos pasireiškia ar paūmėja autoimuninės ligos. Širdies galite visiškai išgydyti hipertenziją kraujagyslių sistemos ligos. Jei nuolat palaikomas didelis streso hormonų kiekis, sutrinka širdies ritmas, ilgam pagreitėja širdies pulsas.

Per adrenalino sistemą riebių rūgščių sekrecija didėja, dėl to kyla kraujospūdis, vystosi hipertenzija. Užsitęsęs kraujospūdžio padidėjimas sukelia širdies ir kraujagyslių ligas. Streso malšinimo būdai: 1. Subalansuota mityba.

PALIESIAUS KLINIKA VILNIUJE

Naudingi sveikatai produktai: a kakava stimuliuoja laimės hormono gamybą, sumažėja kortizolio gamyba; b apelsinai, citrinos — eliksyras streso nukankintai imuninei sistemai; c šparagai, kiviai — juose yra daug folio rūgšties, o tai padidina kiekį serotonino, kuris reikalingas kokybiškam miegui; d žalios alyvuogės — jose daug antioksidantų, tausojančių streso malšinimas esant hipertenzijai sistemą; e rūgštinių produktų mažinimas, o šarminių didinimas maisto racione; f mineralinis vanduo — vanduo, prisotintas magnio, natrio, kalio, kalcio padeda sujungti ir išplauti rūgštines atliekas iš organizmo bei atkurti šarmų pusiausvyrą organizme.

Nepamirškime, kad esant streso būsenos geriau nevalgyti, nes bus daugiau žalos nei naudos.

streso malšinimas esant hipertenzijai

Kokybiškas miegas — vienas stipriausių streso malšintojų. Miego metu kvėpavimas sąmoningai sureguliuojamas. Tam būtinas augimo hormonas, kuris apsaugo nuo kortizolio — streso hormono — pertekliaus pasekmių.

Būtina atminti, kad augimo hormono daugiausia gaminasi per giliojo miego fazę.

  1. Kas trečią žmogų kamuoja kraujospūdžio problemos.
  2. Hipertenzijos simptomai - Paliesiaus fizinio krūvio klinika - individualios programos be vaistų!

Todėl svarbu rūpintis miego kokybe, kad nepasireikštų fiziologiniai sutrikimai. Diafragminis kvėpavimas. Kvėpuodami streso malšinimas esant hipertenzijai, stimuliuojame organus ir tai teigiamai veikia nervų sistemą.

streso malšinimas esant hipertenzijai

Kvėpuojant diafragma įsijungia parasimpatinė sistema, todėl organizmas aprimsta, sureguliuojamas gliukozės kiekis, sulėtėja širdies ritmas. Visgi jei naktį pabundama, svarbu išmokti teisingai įkvėpti ir iškvėpti, kad galėtume nurimti ir užmigti.

Hipertenzija ir inkstai: kaip tai susiję?

Nerimo reguliavimas. Nerimas ne tik griauna tarpusavio santykius, bet ir apsunkina smegenų darbą. Kai emocijos intensyvios, tuomet sudėtinga aiškiai ir racionaliai mąstyti bei priimti sprendimus.

streso malšinimas esant hipertenzijai

Dvasingumo praktikavimas. Dvasingumo praktikavimas ženkliai sumažina stresą. Tyrimų studijos patvirtina, kad 80 proc.

Nuorodos kopijavimas

Pasak atliktų tyrimų, tikintys asmenys kur kas rečiau linkę į savižudybę. Dėkingumo praktikavimas. Dėkingumas — tai pozityvus požiūris į gyvenimą, leidžiantis kiekviename gyvenimo žingsnyje atrasti, už ką galima padėkoti.

streso malšinimas esant hipertenzijai

Visgi dėkingumas glaudžiai susijęs su žmogaus sąmoningumu — privalu sąmoningai ir adekvačiai vertinti aplinką. Tuomet dėkingumas padės sumažinti tiek nerimą, tiek stresą.

Robertas Adomaitis

Juoko praktika. Mūsų smegenys realiai nesupranta, ar mes juokiamės dirbtinai. Jei ilgai juokiamės, pradeda skaudėti pilvą, o tuomet suaktyvėja virškinimo sistemos darbas.

Tad būtina kuo dažniau žiūrėti komedijas, būti aplinkoje, kurioje daug teigiamų emocijų.

streso malšinimas esant hipertenzijai

Visas mūsų elgesys prasideda galvoje, tad ir mūsų nusiteikimas, o vėliau ir sveikata priklauso tik nuo mūsų pačių. Suprasdami, kiek daug neigiamų organizmo pokyčių sukelia stresas, turėtume sąmoningai mokytis nerimą bei įtampą valdyti, o kartu ir keisti savo įsitikinimus bei reakciją į stresinį įvykį.

Ar aukštą kraujospūdį reikia gydyti tik vaistais?

Verta kaskart prisiminti, kad patogeninis mąstymas veda į ligotumą, o sveikatinamasis — į vidinę pusiausvyrą ir ramybę. Parengė Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro Sveikatos mokyklos visuomenės sveikatos specialistė Jūratė Kriaučiūnienė Stresas.

Nerimą kelia faktas, jog nemaža dalis žmonių, pajutę pirmuosius šios ligos simptomus, nėra jų linkę sieti su padidėjusiu kraujospūdžiu arba yra įsitikinę, jog nemalonūs pojūčiai praeis savaime. Tačiau tai — ne vienintelis atvejis, su kuriuo susiduria pacientai. Neretai progresuojanti arterinė  hipertenzija  būna besimptomė, todėl pacientas nesikreipia į gydytojus, tačiau tuo metu jau vyksta neigiami pokyčiai gyvybiškai svarbiuose organuose — širdyje, smegenyse, inkstuose, kraujagyslėse, akyse. Ligą atpažinti nesunku, pagerinti gyvenimo kokybę — taip pat. Sužinokite, kaip tai padaryti!