Pakoreguota mityba – lengviausias būdas sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką | mul.lt

Širdies sveikatos dietos

Kardiologija Mityba nėra panacėja nuo širdies ir kraujagyslių ligų Širdies ir kraujagyslių ligos jau daugelį metų yra pagrindinė mirtingumo priežastis Lietuvoje.

Prieš penkerius metus šios sistemos ligos sudarė beveik pusę vyrų ir ir daugiau nei pusę moterų mirties priežasčių. Deja, neretai dėl tokios gyvenimo baigties atsakingi patys žmonės.

9 būdai pasirūpinti širdies sveikata

Lietuvoje atitinkamai buvo 54,6, o ES — 46 šimtui tūkstančių gyventojų. Apmaudu, tačiau nuo širdies ir kraujagyslių ligų miršta daugiau žmonių negu nuo visų vėžio formų kartu paėmus.

seni hipertenzijos receptai medicininiai hipertenzijos standartai

Didesnis mirštamumas nustatytas tarp žemesnio socialinio sluoksnio žmonių. Tam tereikia perprasti ligos prigimtį, nustatyti ją skatinančius rizikos veiksnius ir atkakliai su jais kovoti.

vaistas nuo hipertenzijos galvos skausmo kokius maisto produktus galite valgyti sergant hipertenzija

Pagrindiniai širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksniai yra rūkymas, padidėjęs arterinis kraujo spaudimas, padidėjusi cholesterolio koncentracija kraujyje, netaisyklinga mityba bei mažas fizinis aktyvumas. Kiti rizikos veiksniai, turintys įtakos širdies ir kraujagyslių ligoms vystytis, yra antsvoris, nutukimas, cukrinis diabetas, piktnaudžiavimas alkoholiu ir psichinis bei socialinis stresas.

Įtakos turi ir paveldėjimas, ir gyvensena Tiesa, kai kurie rizikos veiksniai, tokie kaip lytis, amžius ar genetinis paveldimumas širdies sveikatos dietos. Todėl žmonės, kurių šeimoje yra sergančiųjų pirmine arterine hipertenzija, cukriniu diabetu, persirgusių miokardo infarktu ar insultu, širdies sveikatos dietos jauname amžiuje, taip pat turi didesnę riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis.

Nepaisant tam tikrų rizikos veiksnių, kurių negalime pakeisti, turime nepamiršti, kad daugeliu atvejų patys nulemiame savo sveikatos būklę. Mokslininkai jau įrodė, kad gyvenimo būdo pakeitimas ir rizikos faktorių sumažinimas sumažina tikimybę atsirasti, progresuoti bei kliniškai pasireikšti širdies ir kraujagyslių ligoms.

Mityba svarbi, bet negali pakeisti vaistų Kalbant apie sveiką gyvenseną, turime daug dėmesio skirti mitybai.

  • Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių  ligomis.
  • Druskos lempos ir hipertenzija
  • Kaip maitintis, kad širdis būtų sveika?
  • Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių ligomis.
  • Hipertrofija lvp su hipertenzija

Balčiūnaitė pataria atkreipti dėmesį į tai, ką valgome ir stengtis sumažinti gyvulinės kilmės riebalų kiekį maiste.

Nors Pasaulinės sveikatos organizacija dėl pastarųjų vienareikšmiškos nuomonės nebeturi. Patartina vengti riebių padažų, riebaluose paruoštų patiekalų.

Nuorodos kopijavimas

Patiekalai turėtų būti ruošiami verdant arba troškinant. Svarbu valgyti maisto, turinčio daug skaidulų: daržovių, vaisių, košių. Taip pat bent porą kartų per savaitę reikėtų valgyti žuvies.

Tiesa, nors vis kalbama apie tai, kaip vieno ar kito produkto vartojimas padeda sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką, G. Balčiūnaitė sako, kad neretai tokios kalbos — labai abejotinos. Todėl šiukštu negalima galvoti, kad tai — panacėja nuo širdies ir kraujagyslių ligų.

Meniu Sveikatos patarimai turintiems širdies ydą Širdies veikla daug priklauso nuo taisyklingos mitybos ir žalingų įpročių. Širdžiai itin kenkia nutukimas, nejudrumas ir rūkymas.

Jei jūsų cholesterolio koncentracija padidėjusi ženkliai ar turite kitų rizikos veiksnių, pavyzdžiui, padidintą kraujo spaudimą ar rūkote, nereikėtų pasitikėti vien liaudiškomis priemonėmis ir tikėti stebuklinga įvairių maisto produktų galia.

Pasak gydytojos kardiologės G. Balčiūnaitės apskritai nereikėtų laikytis konkrečios savo susigalvotos dietos, o tiesiog sveikai maitintis. Savęs kankinti tikrai nereikia.

Pakoreguota mityba – lengviausias būdas sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką

Paklausite, kokios jos? Sočiosios nriebalų rūgštys turi sudaryti ne daugiau nei širdies sveikatos dietos visos gaunamos energijos, jas reikėtų keisti polinesočiosiomis riebalų rūgštimis.

hipertenzijos susidarymo priežastis hipertenzija gydant menopauzės vaistus

Trans nesočiosios riebalų rūgštys  - ne daugiau vieno procento visos gaunamos energijos. Per dieną rekomenduojama suvalgyti tik penkis gramus druskos ir bent tris daržoves bei du šimtus gramų vaisių. Žuvį valgykite du kartus per savaitę, vieną iš šių kartų rinkitės riebią žuvį, pavyzdžiu lašišą ar silkę. Būtina mesti rūkyti Ne mažiau negu riebus maistas ir pasyvus gyvenimo būdas širdžiai kenkia ir rūkymas — tiek aktyvus, tiek pasyvus.

Šis žalingas įprotis laikomas veiksniu, lemiančiu klastingos lėtinės arterijų sienelės ligos — aterosklerozės atsiradimą ir progresavimą. Netinka tiesiog sumažinti surūkomų cigarečių kiekį per dieną.

Širdies nepakankamumas

Kadangi npriklausomybė yra tiek psichologinė, tiek fizinė, tai ir priklausomybės gydymo metodų yra įvairių: nuo žmogaus savikontrolės, psichinės terapijos iki nikotino intrakranijinis slėgis esant hipertenzijai terapijos.

Mesti rūkyti žmonės gali bandyti patys arba kreiptis į savo šeimos gydytojus. Nedelskite, kreipkitės jau dabar Specialistė taip pat primena, kad daugiau nei dešimtmetį Lietuvoje vykdoma širdies ir kraujagyslių ligų pirminės prevencijos programa.

Pagal šią programą visi privalomuoju sveikatos draudimu apdrausti vyrai nuo 40 iki 55 metų ir moterys nuo 50 iki 65 metų turi teisę kartą per metus kreiptis į šeimos gydytoją dėl širdies ir kraujagyslių ligų prevencijos. Šeimos gydytojas, įvertinęs paciento duomenis ir kraujo tyrimo rezultatus, identifikuoja pacientus turinčius didelę riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis ateityje.

5 komentarai

Tokie pacientai yra nukreipiami į specializuotus centrus išsamesniems tyrimams. Reiktų pabrėžti, kad širdies sveikatos dietos šis ištyrimas yra apmokamas iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšų, todėl pacientui nieko papildomai nekainuoja.

Užsiregistruoti gydytojų konsultacijoms galite: tel.