Jei reikia

Gydantys širdies vitaminai ir sveikas maistas, Mitybos įtaka kepenų veiklai

  • Sveika mityba | Sveikas maistas - sveikas vaikas
  • Į pieno riebalų sudėtį įeina apie 20 įvairių riebiųjų rūgščių, tarp jų ir vitaminą F sudarančių nesočiųjų rūgčių — linoleno, linoleninės ir arachido.
  • Kraujagyslių hipertenzijos nuotr

Kaip maitintis, kad širdis būtų sveika? Širdies-kraujagyslių sistemos ligos yra pagrindinė žmonių mirtingumo priežastis išsivysčiusiose šalyse. Šiuolaikinis gyvenimo būdas, streso gausa lemia šių ligų jaunėjimą.

mitybos normos sergant hipertenzija

Anksčiau buvo įprasta, kad išeminė širdies liga ar miokardo infarktas užklumpa pagyvenusius žmones, dabar tai dažnai nutinka sulaukus ies ar net ies. Daugybė mokslinių tyrimų rodo didžiulę mitybos faktorių ir natūralių medžiagų reikšmę, palaikant kraujo spaudimą, cholesterolio kiekį ir normalią kraujotaką.

Apie tai, kaip reikėtų maitintis, kad širdis kuo ilgiau išliktų sveika, pataria Vilniaus Universiteto Medicinos fakulteto profesorius Rimantas Stukas.

Kiek dažnai Lietuvoje mes susiduriame su širdies-kraujagyslių ligomis? Jei žmogus sureguliuotų savo mitybą ir gyvenseną, išsiugdytų atsparumą stresui, rizika labai stipriai sumažėtų.

Sveika mityba

Tačiau metai iš metų matome, simptomai 3 laipsnio hipertenzija sergamumas didelis ir jis nemažėja, tuo pačiu stebime, kad ir lietuvių mitybos įpročiai yra itin palankūs širdies-kraujagyslių ligoms plisti ir šiuos įpročius pakeisti labai sudėtinga. Yra žinoma, kad širdies ligomis suserga vis jaunesni žmonės.

Tai kas svarbiausia: širdį stiprinantis maistas Tinkamai pakoregavus mitybą, rizika susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis smarkiai sumažėja. Širdis — svarbiausias mūsų kūno organas. Padėti jai galite pradėdami nuo mitybos.

Ar galėtumėte išskirti koks yra paciento paveikslas, kas dažniausiai susiduria su šiomis ligomis? Dažnai žmogus net nesuvokia, kad jis jau yra pacientas.

Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių ligomis.

Gydantys širdies vitaminai ir sveikas maistas lėtinės ligos ir pradžioje, kai jos vystosi, žmogus gali nieko nejusti. Simptomai pajuntami, kai liga jau pažengusi arba ji aptinkama atsitiktinai, atliekant tyrimus.

vaistas nuo pagyvenusių žmonių hipertenzijos

Tačiau įtarti apie širdies ligų riziką galime pažiūrėję ką žmogus valgo. Potencialių širdies ligų pacientų mityboje paprastai yra vienų medžiagų labai ryškus perteklius, o kitų — stygius.

hipertenzija jauniems žmonėms, kaip gydyti

Apie šias mitybos problemas specialistai kalba jau ne vienerius metus, tačiau matome, kad ir toliau reikia kalbėti ir turbūt — dar daugiau. Ką svarbu žinoti apie mitybą, kad palaikytume širdies-kraujagyslių sistemos sveikatą? Labai svarbu gauti žalingą oksidacinį poveikį mažinančių medžiagų — antioksidantų.

Visi žinome tokius antioksidantus, kaip vitaminai C, E, tačiau ne mažiau svarbūs yra bioflavonoidai bei iš pomidorų gaunamas likopenas.

7 širdžiai naudingi produktai

Antioksidantų labai daug yra daržovėse, vaisiuose, tačiau daugelis nesuvalgo net minimalios daržovių normos per dieną. Optimalus kiekis būtų g per dieną, tačiau lietuviai nesuvalgo net g.

Tai reiškia, kad mes negauname ne tik antioksidantų, bet ir kitų vitaminų bei mineralų.

hipertenzijos normų lentelė

Išskirti norėčiau česnaką, kaip kraujagyslėms ir širdžiai itin naudingą daržovę. Širdies veiklai svarbi yra folio rūgštis ir vitaminas B12, kurio vienas pagrindinių šaltinių yra jautiena, jos suvartojame irgi labai nedaug.

  • Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių ligomis.
  • Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių  ligomis.
  • 2 laipsnio hipertenzijos simptomai ir gydomieji vaistai

Dar viena mūsų šalyje būdinga mitybos problema,  kad valgoma ženkliai per mažai riebios žuvies. Tai reiškia, kad negauname pakankamai širdžiai naudingų omega-3 polinesočiųjų rūgščių, bet per daug gauname širdžiai kenksmingų sočiųjų riebalų — iš riebios kiaulienos ir riebių pieno produktų.

kokie yra hipertenzijos simptomai 1 laipsnis

Plačiai žinoma, kad širdžiai labai naudinga ir Viduržemio jūros regiono dieta, ar įmanoma Lietuvoje gyvenant ištisus metus laikytis šios mitybos principų? Na, šiais laikais daugelio produktų galima nusipirkti ištisus metus, tad teoriškai tokia mityba galima.

10-asis dietos numeris (10 lentelė): maistas širdies ir kraujagyslių ligose

Tačiau kaip rodo praktika, didžioji dalis Lietuvos gyventojų taip nesimaitina, nes tai būtų ne tik labai brangu, bet ir reikalautų daug laiko ir pastangų. Todėl, vistik nemanau, kad mūsų šalyje daug kas galėtų Viduržemio jūros regiono mitybos principus pilnai realizuoti.

Kas liaudies gynimo priemonės padeda širdžiai? Tarp populiarių tarybų yra rekomendacijų dėl mitybos ir tikslinės žolelių virimo. Patartina įtraukti į širdį maistą: medus vietoj cukraus; raminančios arbatos su mėtų, melisos, baldrių, gudobelių; daržovių sultys, pavyzdžiui, agurkai, morkos - siekiant išvengti aritmijų; cinamonas; razinos ir riešutai užkandžiai darbe.

Tai ką daryti? Kaip Lietuvos gyventojams maitintis, kad gautų reikalingų širdžiai maisto medžiagų?

  1. Mitybos įtaka kepenų veiklai Mitybos įtaka kepenų veiklai Sveikos kepenys — didžiausias organas žmogaus organizme, gali sverti iki 1,5 kg.
  2. Jogurtas Mokslininkų atlikti tyrimai parodė, kad jogurtas gali padėti apsisaugoti nuo periodontito.
  3. Trombocitų ir hipertenzija

Jei mitybos nesigauna sureguliuoti taip, kad būtų užtikrinti širdies-kraujagyslių sistemos poreikiai, naudinga mitybą papildyti teisingai subalansuotais maisto papildais. Peržiūrėjęs kas yra mūsų rinkoje ir ką galima būtų pasiūlyti žmogui, kuris nori palaikyti normalią savo širdies funkciją ir gerai jaustis kuo ilgiau, aš galėčiau išskirti vieną tikrai optimaliai subalansuotą papildą širdžiai  — Cardioace.

Šiame papilde  faktiškai yra sudėti pagrindiniai Viduržemio jūros dietos naudingieji komponentai, tad nereikia pirkti ir vartoti keleto skirtingų produktų, užtenka vieno, gerai subalansuoto ir moksliniais duomenimis pagrįsto Cardioace komplekso. Tačiau net vartojant papildus, nereikia užmiršti, kad svarbiausia yra peržiūrėti savo mitybą ir pagal galimybes stengtis kuo daugiau naudingų medžiagų gauti su maistu bei užsiimti prevencija kol dar esi sveikas.